Twister

Weblog De meest Kosteneffectieve methode om Naamsbekendheid op te bouwen voor uw bedrijf

Het bouwen van een ijzersterk merk is misschien wel de beste lange termijn marketingstrategie

Weet jij hoeveel jouw merk waard is? Belangrijker: is de doelgroep ook bewust van jouw merk?

Het belang van het opbouwen van uw merk

Het bouwen van een ijzersterk merk is misschien wel de beste lange termijn marketingstrategie. Grote bedrijven als Coca Cola, McDonald, Nike, etc. investeren enorm in het bouwen van hun merken door middel van advertenties, sponsoring, en het aantrekken van beroemdheden.

En die investeringen leiden meestal tot meer naamsbekendheid, hogere merkwaarde, premium pricing, klantloyaliteit en herhaalaankopen.

Volgens Interbrand's Best Global Brands rapport heeft Coca Cola een verbazingwekkende merkwaarde van $ 70 miljard, terwijl McDonald op $ 33 miljard staat en Toyota op $ 26 miljard.

Interbrand's 2010 Top 10 Merken
Interbrand's 2010 Top 10 Merken

Bovendien biedt een merk een langdurige waarde voor het bedrijf. Concurrenten kunnen jouw ideeën stelen en natuurrampen kunnen al je bezittingen vernietigen, maar een sterk merk kan nog steeds overleven.

Hoe bouw je een sterk merk voor uw bedrijf in 3 stappen

Het bouwen van een merk kost tijd, strategische planning, inspanningen, en vele andere immateriële activa. Maar de volgende drie stappen kunnen je op weg helpen een succesvol merk te bouwen:

De meest kosteneffectieve methode om naamsbekendheid op te bouwen

Naast het creeren van het merk is het ook belangrijk om naamsbekendheid op te bouwen.

Omdat jouw bedrijf waarschijnlijk geen miljoenen euro's te besteden heeft aan reclame en marketing, zoals Coca Cola, McDonalds, of Nike, is het misschien moeilijk jouw merk op de markt te brengen zonder een fortuin te besteden? Wat ik je kan aanraden - Gebruik promotionele producten!

In tegenstelling tot andere reclame-media worden promotionele producten gewaardeerd door de ontvangers, en zorgen voor extra exposure van jouw merk zonder extra kosten. Ook zijn de kosten een stuk lager dan bij andere vormen van reclame en promoties.

Verschillende onderzoeken, onder andere door de Georgia Souther University, Baylor University en PPAI, hebben uitgewezen dat ontvangers van promotionele producten vaak een positiever beeld hebben van een bedrijf.

Niet alle promotionele artikelen zijn even effectief. Om je doel te bereiken moet het product functioneel zijn en te gebruiken door een grote groep mensen. Producten die hier niet aan voldoen, zullen in de prullenbak eindigen. Producten van een slechte kwaliteit kunnen jouw merk meer kwaad dan goed doen.

Waarom gepersonaliseerde USB sticks ideale promotie-artikelen zijn

Gepersonaliseerde USB sticks met het logo van je bedrijf, en eventueel een speciale boodschap, behoren tot de meest kracthige promotionele artikelen.

Populaire gepersonaliseerde USB sticks
Populaire gepersonaliseerde USB sticks

Je kan kiezen uit verschillende modellen USB sticks (credit card, sleutel, flesopener, houten USB sticks, enz.). Ze zijn klein in formaat, maar kunnen een behoorlijke opslagruimte hebben. De meeste leveranciers zullen USB sticks leveren van 32MB tot 16GB en groter.

USB sticks worden veelal gebruikt om muziek, videos en andere digitale bestanden over te zetten van een computer naar een andere. Iedere keer dat ze gebruikt worden, zal jouw logo zichtbaar zijn voor niet alleen de gebruiker, maar ook zijn/haar vrienden en familie. Reclame waar jij verder niet voor betaald!

In het kort, het opbouwen van een merk zal doorgaans grote successen bieden voor jouw bedrijf, ook op de lange termijn. Als je op zoek bent naar een goedkope manier om je naam te verspreiden, denk dan eens aan gepersonaliseerde USB sticks

Welke rol spelen merknamen voor jou?

Speelt een merknaam een belangrijke rol bij het aankopen van producten? Deel je mening hieronder!

Gerelateerde artikelen

  1. Bepaal wat je met het merk wilt uitstralen.
  2. Bouw je merkimago via je logo, je verpakking, je consistente klantenservice, jouw product kenmerken en voordelen, enz.
  3. Maak mensen bewust van jouw merk via verschillende reclame- en promotionele methoden.

flashbay Auteur: Peter Nguyen
5 Comments | Leave yours 
Thomas , HP | 03 Apr, 2011
Great article! You should never stop building your brand. Unfortunately, most companies are cutting their marketing budget and are not investing in any brand building efforts.
Howardhemtom , google | 27 May, 2012
hi there  linda  i got it from a mate so   i think this is there  contact 
 and details,ring them if you need them in a hurry ,tell them  Howard hemtom  told you to ring
michaeldalsoon , google | 26 Jun, 2012
hi gerry if you are still in need of  them  i think this  is the site  
 and details,check out there great prices , mention  m dalsoon  recommened you
Luca Williams | 13 Feb, 2014
nawwwwww brilliant!!!!!!!!! absolutley brillinat
ollie maxwell | 13 Feb, 2014
Great article! You should never stop building your brand. Unfortunately, most companies are cutting their marketing budget and are not investing in any brand building efforts.
*
* Zal nooit zichtbaar zijn
(indien van toepassing)
Flashbay zal per email reageren.
Bij het versturen van dit formulier zullen wij uw gegevens behandelen conform met onze Privacy Policy.