Weblog 8 merkstrategieën om je kleine onderneming te laten groeien

Branding is niet alleen voor grote zakelijke merken. Het speelt ook een belangrijke rol bij het helpen van kleine bedrijven om te groeien. Je merk is meer dan alleen een logo - het zijn de waarden en wat het merk vertegenwoordigt. In deze blog helpen we je de 8 merkstrategieën te verkennen die kunnen helpen bij het laten groeien van je bedrijfje.

1) Bepaal je positie in de markt

Het is belangrijk om te begrijpen waar je merk voor staat. Door een duidelijk plan te hebben over hoe je bekend wilt worden op de markt, kan jr kleine bedrijf beginnen met het opbouwen van autoriteit en erkenning op dat gebied. Dit zal ook helpen bepalen hoe je je bedrijf op de markt brengt en hoe je met je klanten spreekt.


2) Bepaal je doelgroep

Het klinkt misschien eenvoudig, maar niet iedereen is je ideale klant. Het is belangrijk om te weten wie je doelgroep is. Enkele vragen die je kunt stellen zijn:
  • Hoe oud zijn ze?
  • Wat zijn hun interesses?
  • Waarom zouden ze mijn product of service gebruiken?
Als je eenmaal weet aan wie je je marketing doet, kun je je branding- en marketingberichten aanpassen om specifieke mensen te bereiken die waarschijnlijk bij je zullen kopen.

3) Creëer merkrichtlijnen

Door merktichtlijnen te maken, krijgt je kleine bedrijf dezelfde look-and-feel voor al je marketingactiviteiten. Het is belangrijk om dit op zijn plaats te hebben, zodat je merk consistent kan worden herkend door het ontwerp, de kleuren en de stijl.



4) Benadruk je unique selling point

Benadruk je unieke verkoopspositie met zoveel concurrentie op de markt, wat maakt je kleine onderneming zo opvallend? Het is belangrijk om te benadrukken wat je bedrijf uniek maakt om je te onderscheiden van de concurrentie. Dit kan factoren omvatten zoals: - prijs - productkeuze - rijke geschiedenis of erfgoed. Door je unieke eigenschappen te delen zul je merken dat je meer loyale klanten naar je bedrijf zult trekken die dezelfde waarden delen.


5) Benadruk je klanten

Uit recent onderzoek van de Nielsen Consumer Trust Index is gebleken dat 92% van de consumenten meer vertrouwt op organische, door gebruikers gegenereerde inhoud dan op traditionele advertenties. Het benadrukken van je klantrecensies op je website, sociale mediakanalen en offline marketingmateriaal is een geweldige manier om vertrouwen op te bouwen en geweldige content voor je merk te genereren. Dit helpt om als sociaal bewijs te dienen, en moedigt anderen aan om meer te weten te komen over je product of dienst.

6) Deel je verhaal

Het is moeilijk voor je klanten om zich te identificeren met alleen een logo. Daarom wil je het verhaal van je merk delen. Een verhaal delen over je bedrijf is een geweldige manier om een ​​emotionele reactie van je klanten te creëren. Het is deze emotionele reactie die helpt om vertrouwen op te bouwen dat uiteindelijk tot verkoop leidt. Wanneer je je verhaal deelt, wil je je klanten, medewerkers en bedrijfsgeschiedenis onder de aandacht brengen.



7) Deel je kennis via een blog

Door een blog te maken kan je kleine bedrijf waardevolle informatie bieden aan zijn doelgroep. Dit helpt je om je merk als autoriteit op de markt te vestigen. Hoe meer inhoud je maakt, des te meer waarde deze krijgt voor je klanten. In ruil daarvoor zullen je klanten bereid zijn om een ​​e-mailadres of contactinformatie te verstrekken die hen helpt om potentiële klanten te worden.

8) Geef gepersonaliseerde producten weg

Gepersonaliseerde producten helpen je kleine onderneming om zijn merkherkenning te vergroten. Ze zijn zowel waardevol voor nieuwe als bestaande klanten zolang je het juiste product kiest. De sleutel is om ervoor te zorgen dat je een promotieproduct kiest dat praktisch is voor je klanten, zoals USB sticks, Koptelefoons,  Telefoonhoesjes of zelf een gepersonaliseerde Bluetooth® Speaker.



Als je een van onze producten wilt kopen voor je promotionele behoeften vul dan ons snelle offerteaavraagformulier in en een van onze Account Managers zal dan spoedig contact opnemen!

flashbay Auteur: Sarah Chambers
Laat als eerste een recensie achter
*
* Zal nooit zichtbaar zijn
(indien van toepassing)
Flashbay zal per email reageren.
Bij het versturen van dit formulier zullen wij uw gegevens behandelen conform met onze Privacy Policy.