Weblog 6 fouten die kleine bedrijven maken als het gaat om promotionele producten

Promotionele producten bieden een geweldige manier voor je bedrijf om zich te onderscheiden van de concurrentie en gezien te worden door potentiële klanten. Veel kleine bedrijven maken echter vandaag nog steeds fouten bij het bestellen van promotionele producten.

We hebben 6 veelgemaakte fouten opgesomd (en hoe deze te vermijden) als het gaat om het bestellen van promotionele producten voor je bedrijf.

1) Niet-creatieve promotionele producten

Geen variateit toevoegen aan je promotionele assortiment zal je bedrijf niet helpen op te vallen. Als je unieke producten kiest, zoals On-the-Go USB Sticks, Koptelefoons of Induciteladers kun je gelijke trend houden met trends in het koopgedrag van klanten en kun je ervoor zorgen dat je je onderscheidt van de concurrentie. De sleutel is om producten te kiezen die je klanten regelmatig zullen gebruiken.





2) Geen duidelijke merkrichtlijnen gebruiken

Je kleine bedrijf wordt herkend door zijn branding, waaronder:
  • Merkkleuren
  • Logo
  • Lettertype
  • Afbeeldingen
Zonder een duidelijke reeks richtlijnen zal je kleine bedrijf niet in staat zijn om een ​​consistent uiterlijk te bereiken. Dit betekent dat je promotionele producten minder impact hebben, tenzij er richtlijnen worden ingevoerd om kwaliteitscontrole te garanderen.




3) Tijdschema's niet van tevoren plannen

Hier bij Flashbay kunnen we je promotionele producten vanaf slechts 5 werkdagen produceren en leveren, maar het is altijd een goed idee om langer van tevoren te bestellen voor je volgende conferentie, vergadering of evenement.



4) Kopen op basis van alleen de prijs

De veelgemaakte fout die kleine bedrijven maken, is het kiezen van hun promotieproducten op basis van alleen de prijs. Een goedkopere prijs lijkt misschien aantrekkelijk, maar kan ook leiden tot hogere kosten als gevolg van defecte goederen, slechte brandingkwaliteit en klachten van klanten. Enkele dingen om bij na te denken wanneer prijs belangrijk is:
  • Zal de kwaliteit van het product echt mijn merk weerspiegelen?
  • Is de bedrukking accuraat en van hoge kwaliteit?
  • Wat is de levertijd om promotieproducten met mijn logo te ontvangen?

5) Producten kopen die niet zijn afgestemd op je doelgroep

Een veel voorkomende fout die veel kleine bedrijven maken, is het kiezen van een promotieproduct dat ze leuk vinden, in tegenstelling tot een product dat hun doelgroep de voorkeur geeft. Onderzoek de interesses en het gedrag van je doelgroep voordat je een promotieproduct kiest en zorg ervoor dat het helpt om aan deze behoeften te voldoen.



6) Niet genoeg voorraad

Onze minimale bestelhoeveelheid is slechts 10 stuks. De meeste van onze klanten bestellen echter veel meer dan dit. We raden aan om altijd iets meer te bestellen dan je denkt nodig te hebben. Hiermee wordt voorkomen dat je halverwege he evenement geen gepersonaliseerde promotieproducten meer hebt.

Als je een van onze producten wilt gebruiken voor je promotionele behoeften, vul dan ons snelle offerteaanvraagformulier in en een van onze Sales Account Managers zal snel contact met je opnemen!

flashbay Auteur: Sarah Chambers
Laat als eerste een recensie achter
*
* Zal nooit zichtbaar zijn
(indien van toepassing)
Flashbay zal per email reageren.
Bij het versturen van dit formulier zullen wij uw gegevens behandelen conform met onze Privacy Policy.